Rostfritt avgassystem Saab 900 och 900i komplett eller utan främre rör 1986-1988

Bilden nedan visar vad som ingår i leveransen vid köp av rostfritt avgassystem Saab 900 och Saab 900i 1986-1988. Standard monteringssats ingår (normalt ej rostfria detaljer). Rostfria klammer kan köpas till.

Länk till prislistan Rostfria avgassystem Saab

Rostfritt-avgasrör-SAAB-900i

Rostfritt avgassystem Saab 900 och Saab 900i komplett 1986-1988

*****************************

Rostfritt-avgassystem-SAAB-900i

Rostfritt avgassystem Saab 900 och Saab 900i sats utan framrör 1986-1988

Avgassystem

Bild-länk A-Alt.Avgassystem AB specialbygger sportavgassystem på plats t.ex. Saab 99, Saab 900, Saab 9-3, Saab 9-5 m.fl.:

Sportavgassystem-Saab-900

 

Nedan finner du översättningar på orden rostfria avgassystem (avgasrör) och ljuddämpare. Om du vill så kan du söka på internet för att se om du kan finna något rostfritt avgassystem lika bra och billigt någon annanstans.

Rostfria avgassystem (avgasrör) Ljuddämpare
Stainless steel exhaust systems
Silencer & muffler
Rostfreie Abgasanlagen & Edelstahl Auspuffanlagen
Abgasschalldämpfer
Rustfrie udstødninger (udstødningssystem)
Lyddæmper
Rustfrie eksos system (eksosanlegg)
Eksospotte

översikt skriven på följande språk

Engelska Stainless steel exhaust SAAB 900i Stainless steel exhaust SAAB 900 i - low price & high quality -
Tyska Edelstahl Auspuffanlage SAAB 900i Edelstahl Auspuffanlage SAAB 900 i - günstiger Preis & hohe Qualität -
Danska Rustfri udstødning SAAB 900i Rustfri udstødning SAAB 900 i - rimelig pris & høj kvalitet -
Norska Eksosanlegg i rustfritt stål SAAB 900i Rustfritt eksosanlegg SAAB 900 i - billig pris & høy kvalitet -

Raka Rör samarbetar nära med A-Alt -Avgassystem och du kan få produkter samskickade ifrån oss men glöm ej att nämna detta för båda företagen vid beställning! Raka Rör och A-Alt-Avgassystem erbjuder också följande produkter (se under respektive rubrik).

Raka Rör
A-Alt-Avgassystem Tel. 031-27 25 25
Sportavgassystem SAAB
Katalysatorer
Aluminiumrör & böjar
Rostfria slangklämmor
Silikonslang & böjar
Glasräcken
Diesel trimboxar
-
Rostfria flexrör
-
Rostfria V-band kit

 

Snygga rostfria räcken och glasräcken till låga priser!

räcken-utomhus
altanräcken

Startsida Raka Rör rostfria avgassystem

Informationen här nedan om SAAB 900 är hämtad ur Wikipedia

Saab 900 förändringar genom åren

1978. SAAB 900 lanserades 1978-05-12 och började säljas som årsmodell 1979 senare på hösten. 900:an fanns med 3 (GL, GLs, EMS samt Turbo) eller 5 dörrar (GL, GLs, GLE samt Turbo) dels i modellvarianterna GL (100 hk DIN), GLs (108 hk DIN), EMS (118 hk DIN), GLE (118 hk DIN) samt Turbo (145 hk DIN).

1979. På våren i samband med bilsalongen i Genéve visade SAAB experimentbilen SAAB Super Turbo. Bilen var bland annat utrustad med en turbomotor med vatteninsprutning. Dess motoreffekt var 170 hk DIN, och den accelererade från 0 till 100 km/h på 8,5 s och hade en toppfart på 210 km/h. Senare på hösten 1979 lanserades årsmodell 1980. Nu kunde köparen få alla modeller med 5-växlad växellåda. Framstolarna ändrades, alla modeller fick en gemensam grill och bilarna fick större bakljus. Det gick även att välja en 4/5-växlad manuell växellåda till GLE-varianten. Modellen hade tidigare endast funnits med automatlåda.

1980. En fyradörrars sedan visas på Genéves bilsalong 1980-03-04. Modellen ingick i 1981 års modellprogram senare på hösten. Från och med hösten 1980 fick bilarna nya breda sidolister, inifrån ställbara backspeglar, ny ratt, ny inredning, nytt baksäte, elektriska fönsterhissar på vissa modeller, turbobilarna kunde erbjudas med automatisk växellåda, alla bilar fick större bränsletank samt större bagageutrymme med reservhjulet under golvet. Modellprogramet var oförändrat, men SAAB 900 GLE fanns numera endast med sedankaross.

1981. APC-systemet infördes på 1982 års modeller av 900 Turbo, centrallås blev standard på GLE och Turbo, vidvinkelbackspegel infördes på samtliga modeller och nya stålfälgar med andra navkapslar infördes på alla modeller utom Turbo. även den förlängda CD-modellen fanns nu i modellprogrammet.

1982. Inför 1983 års modell infördes asbestfria bromsar och bromsbelägg. En ny mittkonsol infördes på GLE och EMS, stötfångarna fick en bredare dekorband, varvräknare med ekonomimarkering blev standardutrustning på alla 5-växlade bilar och dimbakljus infördes. Turbobilarna kunde från och med 1983 års modell fås med ett lyxutrustningspaket som bland annat innehöll elmanövrerat soltak, läderklädsel och tvåtonslack. EMS-modellen fick en ansiktslyftning med nya lättmetallfälgar, frontspoiler, taklucka och sportratt. EMS fanns endast i silvermetallic. Under våren 1983 lanserades en ny modell, nämligen SAAB 900 GLi med 5D-kaross. Bilen var utrustad med insprutningsmotorn med effekten 118hk DIN.

1983. årsmodell 1984 visades hösten 1983. Bilarna hade en ny front samt nya anslutningar mellan stötfångare och sidolister. EMS och Turbo med CombiCoupe-kaross fick en svart bakstam mellan baklyktorna, GLi modellerna ersatte GLs-modellerna, EMS och Turbo fick ny treekrad ratt, och ett nytt tvådörrarsalternativ visades tillsammans med designstudien av en cabriolet i samband med Frankfurts bilsalong hösten 1983. Tvådörrarsalternativet fanns på marknaden från och med januari 1984, först endast som GLi-modell. Bilarna med två dörrar tillverkades endast i Finland. EMS-modellen fick även en ändrad utväxling på växellådan för att få förbättrade prestanda. Saabs 16-ventilsmotor fanns på marknaden från och med januari 1984.

1984. Nya modellbeteckningar införs på årsmodell 1985. Modellprogramet består av 900c (100 hk DIN), 900i (118 hk DIN), 900 Turbo (145 hk DIN), 900 Turbo 16 (175 hk DIN) dels SAAB 900 Turbo 16 Aero samt SAAB 900 CD. Nya aluminiumhjul införs på Turbo & nya plåtfälgar samt hjulsidor på 900c & 900i, Turbobilarna får kromad grill, ett utrustningpaket införs till 900i med bl.a. aluminiumfälgar, spoiler fram (även bak på 2D-modellen), tonade rutor, lyxigare klädsel med nackstöd bak samt svart rutdekor.

1985. Intercooler på Turbo 8V (155 hk DIN) införs fr.o.m årsmodell 1986, ny klädsel på alla 900i samt sidoblinkers på framskärmarnas bakkant. I USA kunde man nu köpa en SAAB 900i 16 (125 hk DIN). SAAB 900 Turbo 16 Cabriolet började att produceras i januari 1986. SAAB 900 Turbo/8v finns även i ett 2 dörrars alternativ fr.o.m. årsmodell 1986. Bilarna får SAAB Scanias nya koncernsymbol på motorhuven, bakluckan samt på ratten.

1986. En ny front på 1987 årsmodell, servostyrning blir standard på 900c och 900i. Katalysatorrening blir tillval på 900i i Sverige fr.o.m. årsmodell 1987.

1987. Vattenkylda lagerhus på turboaggregatet samt katalysatorrening införs på turbobilarna i och med lanseringen av årsmodell 1988, hösten 1987. Ventilerade skivor fram, handbromsen monterades bak samt svart rutdekor på 900i.

1988. Fr.o.m. årsmodell 1989 försvann alla 8V motorer från Turboprogramet. En jubileumsmodell, kallad 900 T8 special, tillverkades i samband med detta. Denna modell hade samma utrustning och utseende som en aero men med en 8v motor och ett billigare pris. Denna modell tillverkades i 805 exemplar för den svenska marknaden. 16V motorn utan turboaggregat fanns att köpa som 900i 16 (128 hk DIN). 900c som hade förgasarmotor slutade säljas i Sverige vid årsskiftet 1988/89, då det blev lag på att ha katalysatorer på bilarna. ABS-bromsar blev standard på Turbo, högt placerat bromljus bak på alla modeller och den katalysatorrenade SAAB 900 Turbo 16 Aero fick effekten höjd från 160 hk DIN till 175 hk DIN.

1989. Fr.o.m. årsmodell 1990 finns det endast 16V toppar på alla motorer, större bränsletank, nya hjulsidor på 900i 16, lättrycksturbon (145 hk DIN) och SAAB 900i 16 Cabriolet lanseras under våren 1990.

1990. årsmodell 1991 lanseras med ringa förändringar som t.ex. cabrioleten kan fås i Aeroutförande dels att ett nytt sugmotoralternativ lanseras i Europa, nämligen SAAB 900 2,1i 16 (140 hk DIN) samt att 900-serien har 9000-seriens stolar fram. Krockudde blir tillval.

1991. I samband med ändringstillfället hösten 91 fick 900 serien ABS bromsar som standard, centrallås och mittarmstöd (900i), samt att 2,1i 16 (140 hk DIN)-motorn fanns även i Sverige som 1992 års modell.

1992. Inga ändringar på årsmodell 1993. Den gamla 900-serien lämnade linan för sista gången 1993-03-26.

Källa: Motorhistoriskt magasin nr 3 1997.

Mer information om Saab 900 på Wikipedia

Du bör alltid jämföra pris och kvalitet när du köper avgassystem! Resultatet blir oftast att avgassystemet blir bäst & billigast att sända efter. Börja undersöka i närområdet som i exemplet nedan men glöm inte av att jämföra med rostfria avgassystem du finner på internet. Vem säljer lika bra och billiga avgassystem/ljuddämpare till SAAB i Gästrikland och Hälsingland? T.ex. Ockelbo, Järbo, Åshammar, Sandviken, Hammarby, Gävle, Norrsundet, Edsbyn, Alfta, Bollnäs, Söderhamn, Ljusne, Ljusdal, Iggesund, Hudiksvall, Enånger eller Segersta.

Ytterligare information om Saab 900 och 9/3 avgassystem finner du på Saab sidorna nedan.

Rostfritt avgassystem Saab 900 2.0 1987-1993

Rostfritt avgassystem Saab 900 2.1 1990-1993

Rostfritt avgassystem Saab 900 och 9/3 1994-2000

Rostfritt avgassystem Saab 900 V6 1994-1997

Rostfritt avgassystem Saab 900 Turbo och 9/3 Turbo 1994-2003

Rostfritt flexrör Saab 900 och Saab 9/3 + turbomodeller

Rostfritt avgassystem Saab 900 komplett 1979-1981

Rostfritt avgassystem Saab 900 komplett 4-5 drs 1981-1985

Rostfritt avgassystem Saab 900 CC komplett 1982-1985