Rostfritt avgassystem Mercedes 230E W123-ser. (7/1980-1985) med framrör

Bilden visar vad som ingår i leveransen vid köp av rostfritt avgassystem Mercedes 230E W123-serien system inklusive framrör. Original avgassystem till Mercedes 230E är annorlunda utformat men när man behöver ett komplett avgassystem så går det lika bra att använda avgassystemet från Mercedes 200 som är det som visas på bilden nedan. Standard monteringssats ingår (normalt inga rostfria detaljer). Rostfri klamma kan köpas till.

Länk till prislistan Rostfria avgassystem Mercedes

Bild rostfritt avgassystem Mercedes 230E W123

Rostfritt avgassystem Mercedes 230E W123-serien 7/1980-1985 komplett

Rostfria-avgasrör-Mercedes

Länk: Rostfria Sportavgassystem Mercedes.

Nedan finner du översättningar på orden rostfria avgassystem (avgasrör) och ljuddämpare. Om du vill så kan du söka på internet för att se om du kan finna något rostfritt avgassystem lika bra och billigt någon annanstans.

Rostfria avgassystem (avgasrör) Ljuddämpare
Stainless steel exhaust systems
Silencer & muffler
Rostfreie Abgasanlagen & Edelstahl Auspuffanlagen
Abgasschalldämpfer
Rustfrie udstødninger (udstødningssystem)
Lyddæmper
Rustfrie eksos system (eksosanlegg)
Eksospotte

översikt skriven på följande språk

Engelska Stainless steel exhaust Mercedes 230 E Stainless steel exhaust Mercedes - low price & high quality -
Tyska Edelstahl Auspuffanlage Mercedes 230 E Edelstahl Auspuffanlage Mercedes - günstiger Preis & hohe Qualität -
Danska Rustfri udstødning Mercedes 230 E Rustfri udstødning Mercedes - rimelig pris & høj kvalitet -
Norska Eksosanlegg i rustfritt stål Mercedes 230 E Rustfritt eksosanlegg Mercedes - billig pris & høy kvalitet -

Raka Rör samarbetar nära med A-Alt -Avgassystem och du kan få produkter samskickade ifrån oss men glöm ej att nämna detta för båda företagen vid beställning! Raka Rör och A-Alt-Avgassystem erbjuder också följande produkter (se under respektive rubrik).

Raka Rör
A-Alt-Avgassystem Tel. 031-27 25 25
Sportavgassystem Mercedes
Katalysatorer
Aluminiumrör & böjar
Rostfria slangklämmor
Silikonslang & böjar
Diesel trimboxar
-
Rostfria flexrör
-
Rostfria V-band kit

 

Snygga rostfria räcken och glasräcken till låga priser!

 

glasräcken-Västerås
Räcken-Västerås

Startsida Raka Rör rostfria avgassystem

Informationen här nedan om Mercedes 230E är hämtad ur Wikipedia

W123 fortsatte strategin från företrädaren W114/115, med ett stort urval av motorer att välja på.

De fyrcylindriga modellerna 200 och 230, dieslarna 200 D, 220 D, 240 D och 300 D, samt sexorna 280 och 280 E hämtades direkt från företrädaren. 250 hade en ny 2,5-litersmotor, M123.

Under 1979 genomfördes en revision av hela motorprogrammet. Främst infördes en ny generation fyrcylindriga bensinmotorer, M102. Turbodieseln från USA-modellen 300 SD infördes i W123-serien. I Europa såldes denna bara i kombi-karossen. Därutöver justerades effekterna uppåt på övriga motorer. Mellandieseln 220 D slopades i samma veva.

1980 försvann så förgasarsexan 280, på grund av liten efterfrågan.

Nedan de modeller som är bensindrivna.

Modell årsmodell Motor Cylindervolym Effekt Bränslesystem
Mercedes 200 1976-79 M115: 4-cyl radmotor ohc 1988 cm3 94 hk Stromberg-förgasare
Mercedes 230 1976-79 M115: 4-cyl radmotor ohc 2307 cm3 109 hk Stromberg-förgasare
Mercedes 250 1976-85 M123: 6-cyl radmotor ohc 2525 cm3 129-140 hk Solex-förgasare
Mercedes 280 1976-80 M110: 6-cyl radmotor dohc 2746 cm3 156 hk Solex-förgasare
Mercedes 280 E 1976-85 M110: 6-cyl radmotor dohc 2746 cm3 177-185 hk Bosch bränsleinsprutning
Mercedes 200 1980-85 M102: 4-cyl radmotor ohc 1997 cm3 109 hk Stromberg-förgasare
Mercedes 230 E 1980-85 M102: 4-cyl radmotor ohc 2299 cm3 136 hk Bosch bränsleinsprutning

Lite historik om Mercedes

1950-talet: återuppbyggnad och comeback på racerbanorna.

Efter Andra världskriget byggdes företaget upp på nytt och efter att först tillverkat förkrigsmodeller kom nya moderna modeller som snabbt tog tillbaka företaget till de fina salongerna och till försäljningsframgångar. Man intresserade sig samtidigt för andra områden inte minst genom Unimog. Mercedes-Benz inledde på nytt en karriär som den statsmannamässiga bilen framför andra när modellen "Adenauer" lanserades. När Gerhard Schröder 1998 valde Audi som tjänstebil var det första gången som en tysk regeringschef valde bort Mercedes. Schröders val kom då han under sin tid som regeringschef i delstaten Niedersachsen satt med i Volkswagens styrelse.

1954 vann Silverpilen - Mercedes-Benz klassiska racerbil - på Europas racingarenor och drog glans över företaget. Detsamma gjorde Måsvingen som är en av företagets mest klassiska modeller och varumärkesskapare, Mercedes-Benz köpte patentet till denna bils klassiska dörrar av Hans Trippel. Under 1950-talet kom en rad klassiska modeller - limousiner och sportbilar - som idag är eftertraktade samlarobjekt.

Mer information om Mercedes 230E på Wikipedia

Du bör alltid jämföra pris och kvalitet när du köper avgassystem!

Är du en miljöbov som kör med slit och släng eller har du monterat rostfritt avgassystem på din MERCEDES?