Rostfritt framrör Audi 100 och 200 5-cyl. 2200cc manuell (8/1984-2/1987)

Nedanstående bild anger vad som ingår i leveransen vid köp av rostfritt framrör Audi 100 och Audi 200 5-cyl. motorer 2200cc med manuell växellåda.Rostfria framröret är tillverkat i Kromstål (AiSi 409).Monteringssats ingår ej.

Länk till prislista Rostfria avgassystem Audi

Bild rostfritt framrör Audi 100 & 200

Rostfritt framrör Audi 100 och Audi 200 5-cyl. 2200cc manuell växellåda 8/1984-2/1997

Avgassystem

Länk: Rostfria Sportavgassystem Audi

Nedan finner du översättningar på orden rostfria avgassystem (avgasrör) och ljuddämpare. Om du vill så kan du söka på internet för att se om du kan finna något rostfritt avgassystem lika bra och billigt någon annanstans.

Rostfria avgassystem (avgasrör) Ljuddämpare
Stainless steel exhaust systems
Silencer & muffler
Rostfreie Abgasanlagen & Edelstahl Auspuffanlagen
Abgasschalldämpfer
Rustfrie udstødninger (udstødningssystem)
Lyddæmper
Rustfrie eksos system (eksosanlegg)
Eksospotte

översikt skriven på följande språk

Engelska Stainless steel exhaust Stainless steel exhaust Audi 100/200 - low price & high quality -
Tyska Edelstahl Auspuffanlage Edelstahl Auspuffanlage Audi 100/200 - günstiger Preis & hohe Qualität -
Danska Rustfri udstødning Rustfri udstødning Audi 100/200 - rimelig pris & høj kvalitet -
Norska Eksosanlegg i rustfritt stål Rustfritt eksosanlegg Audi 100/200 - billig pris & høy kvalitet -

Raka Rör samarbetar nära med A-Alt -Avgassystem och du kan få produkter samskickade ifrån oss men glöm ej att nämna detta för båda företagen vid beställning! Raka Rör och A-Alt-Avgassystem erbjuder också följande produkter (se under respektive rubrik).

Raka Rör
A-Alt-Avgassystem Tel. 031-27 25 25
Sportavgassystem Audi
Katalysatorer
Aluminiumrör & böjar
Rostfria slangklämmor
Silikonslang & böjar
Glasräcken
Diesel trimboxar
-
Rostfria flexrör
-
Rostfria V-band kit

 

Snygga glasräcken.Billiga i Göteborg (Mölndal).

Glasräcken-Båstad
Räcken-Båstad

 

Startsida Raka Rör rostfria avgassystem

Informationen här nedan är hämtad ur Wikipedia:

Audis Historia

Audi grundades 1909 av August Horch sedan han blivit utsparkad ifrån Horch. Audi firade därmed 100-årsjubileum i augusti 2009. Namnet Audi kommer från grundaren August Horch som tidigare tillverkat bilar under det egna namnet men inte längre hade rättigheterna till det. Hans son föreslog efternamnets latinska form "Audi" (imperativform av verbet "höra"), vilket August anammade. Senare under mellankrigstiden förenades dock ursprungliga Horch och Audi, när fyra olika tyska bilmärken samlades i ett företag under namnet Auto Union. Dessa fyra var Audi, DKW, Horch och Wanderer. Auto Union antog det märke som numera är Audis, med fyra sammanlänkade ringar (jämför hur begreppet union brukar illustreras inom mängdteorin).

Det moderna Audi

Dagens Audi skapades i och med Volkswagens köp av Auto Union 1964, från Daimler-Benz. Volkswagen saknade bilar i de större personbilsklasserna och fick detta i och med förvärvet av Auto Union som såldes sina bilar under namnet DKW. Man förvärvade även NSU och slog samman dessa verksamheter till NSU Auto Union AG 1969. år 1965 kom den första "äkta" Audi-modellen efter kriget: Audi F103 som var en vidareutveckling av DKW F102. 1966 upphörde tillverkningen av den sista DKW-modellen DKW F102. Man fick också tillgång till modern teknik i form av konstruktioner med motorn fram (jfr med Volkswagens klassiska bubbla).

Bland de första bilarna som kom fram utmärker sig Volkswagen K 70 (egentligen en NSU-modell), som inte var någon succé men som visade att Audi NSU skulle få en central roll i Volkswagen-koncernen. Audi var vid tiden även NSU som låg långt fram med wankel-tekniken (exempel: NSU Ro 80, årets bil 1968). Men man skulle senare välja att enbart satsa på märket Audi med bland annat modellen Audi 100 som presenterades i slutet av 1968 som blev en storsäljare. NSU och modellen Ro 80 lades ned i slutet av 70-talet. Från 1985 heter företaget enbart Audi AG .

Uppgång till prestigemärke

I början av 80-talet började Audi en resa från att ha varit en ordinär biltillverkare till steget upp i premiumklassen och började på allvar tävla med prestigemärkena Mercedes-Benz och BMW. Milstolpen anses vara den revolutionerande Audi Quattro, en fyrhjulsdriven sportbil med stora framgångar i rally. Quattro kom att bli synonymt med Audi och framgångsrik fyrhjulsdrift, nya modeller följde. Under 1990-talet har Audi fortsatt på den inslagna vägen med prestigebilar. Man har lyckats föra fram märket som tekniskt och kvalitetsmässigt högpresterande enligt företagets motto och slogan "Vorsprung durch Technik" (Framsteg genom teknik). Audis prestigeroll har blivit livligt debatterat på olika biltidningars hemsidor. Det finns de som anser att Audi inte är, eller kommer att bli en prestigebil.

Mer information om Audi 100 & Audi 200 på Wikipedia

Bra AUDI-avgassystem = Rostfria AUDI avgassystem.
(Rostfria rör, rostfria ljuddämpare och rostfria fästen)

Du bör alltid jämföra pris och kvalitet när du köper avgassystem! Resultatet blir oftast att avgassystemet blir bäst & billigast att sända efter. Börja undersöka i närområdet som i exemplet nedan men glöm inte av att jämföra med rostfria avgassystem du finner på internet. Går det att med klubbrabatt att få lika bra och billiga avgassystem/ljuddämpare till AUDI i Närke och Västmanland? T.ex. Örebro, Odensbacken, Kumla, Hallsberg, Askersund, Vintrosa, Sänna, Kopparberg, Nora, Lindesberg, Fagersta, Norberg, Sala, Västerås, Köping eller Arboga.